X-Pole

Poste on erinevaid ja tihti ollakse üllatunud, et minu post keerleb. Tantsijaid peetakse veel tugevamateks kui nad on :) Kuna olen ise õppinud keerleva postiga, siis on mul staatilisel postil väga harjumatu treenida. Minu meelest on see isegi raskem, sest väike spinn aitab teinekord just hoogu sisse saada ja teeb asja lihtsamaks.

Järgneb väike ülevaade sellest, millised postid on olemas ja millel on võimalik trikitada.

Staatiline post

Kõige tavalisem on staatiline post, mis paigaldatakse lae ja seina vahele ja see ei keerle. Ilmselt on sripiklubides postid staatilised, kuigi ma ei saa selle väite eest pead anda, sest ma pole siiamaani üheski stripiklubis käinud. (kuigi ma unistan sellest juba ammu) Staatilisel postil saab tegelikult sama edukalt kõik trikid ära teha, mis spinnival postil. Oleneb lihtsalt harjumusest.

Spinniv post

Keerlev post on nö sportvariant ja tehnoloogiliselt väike staatilisest postist. Maksab natuke rohkem aga see on nagu kaks ühes post, sest saad seda vastavalt soovile ka staatiliseks reguleerida. “Reguleerimine” ise võtab aega umbes ühe minuti. Seega kui on posti ost nagunii plaanis, siis miks mitte võtta just keerlev post ja vajadusel näiteks seda mõne triki jaoks fikseerida.

Lavapost

Ülevalt lahtine lavaga esinemispost on väga kergesti kokkupandav ja teisaldatav. (See kehtib muidugi kõigi postide kohta) Lavaposti kasutataksegi põhiliselt seda esinemiste jaoks. Seda on hea kaasa võtta, puudub lae kõrguspiirang ning korralikust materjalist sirge lagi. Näiteks on see eriti sobiv kõrgete lagedega ruumides ning vabas looduses, kus puudub lagi, mille vahele post kinnitada. Lavaposti miinus on võrreldes kinnitatava postiga loomulikult kaal. Kui tavapost kaalub 

Alt lahtine post

Minu arusaamist mööda on sellel trikitamine ikka juba eriti kõrgem tase. Post kinnitub lakke ja lõpeb 10-15cm enne maapinda. Lahtise postiga trikke teha on topelt raske, sest post liigub, kui Sina ennast liigutad. See võiks olla siis umbes midagi rippuva köie ja posti vahepealset.

Aerial Hoop

Laest alla rippuv rõngas on uus väljakutse inimestele, kes on ehk posti maailmas juba piisavalt saavutanud ja vajavad uusi väljakutseid. Siiski peab mainima, et post pakub lõputult erinevat ja mitmekülgset treeningut. Vaheldust ja erinevust on täpselt nii palju, kui  Sa ise seda soovid ja endale lubad!

Millest alustada posti valikul?

Postid on erinevad (kattematerjalilt, pikkuselt ja kinnitusvõimalustelt) aga igal juhul tuleb alustada oma lae kõrguse mõõtmisest. Kas post ulatab põrandast laeni või peab kasutama lisaks pikendusi. Osa poste kinnitatakse tungraua põhimõttel ja selleks ei ole vaja ei lakke ega põrnadasse auke teha. Aga on ka poste, mida saab kruvidega paika panna nt tantsu- või trenniklubis, kus poste igapäevaselt maha ei võeta. Kruvitud post sobib pikemale kõrgusele turvalisemalt.

Enne posti ostu tuleks kindlasti hinnata ka oma lae vastupidavust. Lagi peab olema korralik st nt ripplae külge pole seda võimalik kinnitada. Oluline on ka, et lagi oleks sirge. Paigaldamine ise on lihtne. Kruvid vajaliku pikkusega jupid kokku, kontrollid loodiga igast küljest, kas post on sirgelt, ja keerad posti lae ja seina vahele kinni. Ja voilaa hakka treenima!

Vaata X-POLE tootevalikut Simple Balance OÜ e-poes http://www.postitantsud.ee/e-pood/xpole/.